Livslinjen

Det här är en del jag skrev i våras efter att ha delat ut uppgifter i min skrivcirkel. Tänkte att jag skulle göra samma uppgifter själv. Vill ju verkligen skriva, så jag började...
 
Att göra en Livslinje. Börja från år 0 när jag föddes och bena mig framåt till den dag som idag är.
På det viset kan olika minnen dyka upp och "vips" så har jag en bok =P Eller hur... så lätt är det nu inte, men det är en början. Huvudsaken jag skriver
 
Och så här skrev jag om år 0:
 
----------------------
 
 
19631230
 
Då föddes jag.
Jag minns det ju inte själv, men vet att min mamma berättade att på morronen tittade hon ut på vår gård,
och under den stora granen ligger några älgar...
Jag tänker många gånger på vilket som är mitt kraftdjur, och egentligen är det väl tydligt och klart...
att det är älgen.
 
Senare på kvällen när mamma var inne på BB så går hon på toaletten.
Där inne går vattnet, och jag är på väg.
Kanske logiskt att jag heter Katrin... precis som toapapperet =).
 
 
 
Barnmorskan - Birgitta - måste knacka på toadörren och be mamma komma ut därifrån så att hon inte skulle föda barnet där inne.
Jag föddes ca kl 22 på kvällen, dagen innan nyårsafton. Och idag är det snart 50 år sedan...
 
Intressant med barnmorskan är att jag hade hjälp av henne när jag väntade mitt första barn 1992 - Timo.
Och när jag föddes var jag bland de första barn hon hjälpte ut till världen.
En väldigt snäll, varm och fin människa.
 
---------------------

Kommentera här: