Plötsligt går det bara inte...

... jag kan inte skriva...
Vad ska jag skriva om?
Orden tog slut
Sinade och försvann.
Varför?
 

Tror det sker när det inträder en form av tvång.
Jag känner ett tvång att skriva
att hitta orden
dom bästa.
Och vem tvingar mig?
Jo jag...
 
Är precis som när jag av nån anledning bara tycker att nu... nu ska jag måla.
Nu ska alla tavlor som finns i mitt huvud ut på duken.
Ja, just precis...
Då kan jag inte måla alls...
Ingen färg infinner sig, inget motiv, ingenting...
 
 
Och så är det med orden också. Går inte att bestämma över mig...
Inte ens jag själv kan det.
Idag blev jag så arg
Så arg att jag fick spänningsband rakt över hjärnan.
Och vad blev jag arg för tro?
Jo, att nån försökte bestämma över mig...
 
Är ju nästan komiskt.
Undrar vad som skapat detta inom mig?
 
Ska fundera, kanske kommer jag på nåt =)
 
 
 

Kommentarer:

1 vindensmelodi:

Mmmm, min blogg har haft bloggtorka i år,,,,

Svar: =) Men då kanske du kommer igång nu =)
Trollpackan

Kommentera här: