Har inga ord

Vad säger man när världen blöder
Terrordåd gör att oskyldiga inte finns längre med sina familjer
Krig, svält, sjukdomar... barn som försvinner, mammor som dör 
osv i all oändlighet
Världen över
Långt borta och nära
 
                                                   
 
 
Och här sitter jag och gråter med ett trasigt hjärta för att min hund är död
Hur skulle jag nånsin kunna förklara min sorg
För en mor som förlorat sitt barn
För ett barn som förlorat sin förälder
För den som mist sin älskade i ett dåd av terror
 
Men jag tror att sorgen i hjärtat är densamma
Oavsett vilken förlusten är
Kan den vara det?
Jag tror att svaret är ja...
Den känsla jag har inom mig är den jag har just nu, just här
inom mig... 
 
Jag önskar att jag kunde lindra smärtan
Den hos mamman, barnet, 
hos den som mist sin vän
Men det går inte
Smärtan finns där så länge den behövs
så länge den känns
så länge den syns
smärtan är min
        <3
 
 

Kommentarer:

1 Carin Backlund :

Känner med dej. Man går sönder inombords och saknaden är så total. Man förblindas av sorg och har svårt att minnas alla fina stunder. Minnet av dem gör bara mer ont. Jag kan ibland sörja alla djur som i framtiden ska lämna vår gård och det är fruktansvärt sorgligt redan innan det ska ske. Men sorgen är nog enda vägen igenom.

Kommentera här: