"Skrivarlyan" - Flödesskrivning - Vänskap o snö

Är med i en grupp som träffas 1 gång i veckan och skriver tillsammans. Jättekul och ger bara så mycket inspiration just till att faktiskt sätta sig och skriva. 
Vid det här laget har jag fått ihop en hel massa ord.
En del har lyckats bli till nästan en kort historia (inte riktigt klar är den, men långt framskriden ändå) När den är klar kanske jag skriver ner den så den som vill får läsa =)
En övning som vi har vid varje träff är något som kallas för "Flödesskrivning". Man får ett eller två ord av kursledaren Nina och så ska man helt enkelt bara skriva på så pennan glöder under 2 - 3 minuter. 
Kan låta svårt, ja rent ut sagt hopplöst, innan man provat. Men det är faktiskt jättekul! 
 
Jag har gjort ett antal såna skriverier och tänkte faktiskt skriva ner dom allteftersom i min blogg här.
Så du som tycker det är kul och intressant med skriverier är varmt välkommen att läsa mina ord =) 
Och testa gärna själv. Välj två ord själv eller "låna" mina ord om du vill.
 
Här följer en av mina snabbskrivna texter:
 
Orden vi fick var "Vänskap" och "Snö"
 
Snön vräkte ner utanför fönstret. Jag satt där helt utelämnad från livet kändes det som.
Tora, som va min bästa vän. Eller som jag trodde var det åtminstone.
Hon bara försvann.
Försvann med den där engelsmannen.
Snygg var han ju, det gick inte att komma ifrån.
Till och med jag, tröga Ann-Lois, hade reagerat på hans utstrålning.
Men aldrig någonsin att jag skulle överge en vän så här.
Aldrig för en främmande man.
Aldrig för någonting faktiskt.
Men här satt jag alltstå. Ensam i en främmande värld.
Utan någon som helst aning om hur jag skulle ta mig ur situationen.
Och snön den bara föll och föll.
 
 
 

Kommentera här: